ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အတြက္ စာတစ္ေစာင္(၄၁)
ပါေမာကၡ တို႐ူအိုႏိုက “ျမန္မာ လူ႔အဖြဲ႕အစည္းႏွင့္ ယင္း၏ တန္ဖိုး” ဆိုတဲ့ စာအုပ္ထဲမွာ ပံုဂံနားကလူေတြ အေနနဲ႔ ေညာင္ဦးနဲ႔ ပုဂံၾကားက ေနရာရဲ႕ ေအာက္ဖက္ ၂၄ ယူဇနာအနက္ မွာ ငရဲရွိေနတယ္လို႔ ယံုၾကသတဲ့။ (တစ္ယူဇနာကို ၈ ကီလိုမီတာ ရွိပါတယ္။) ဒါေၾကာင့္ ကြ်န္မက ပုဂံမွာ ေလွ်ာက္လည္ခိုက္ ကြ်န္မ ရပ္ေနတာ ဘယ္ငရဲေပၚမွာ ပါလိမ့္လို႔ ေတြးမိတတ္ ပါတယ္။
ကြ်န္မတို႔ မႏၱေလးကို ျပန္ခဲ့ၾကပါတယ္။
မႏၱေလးေလဆိပ္ကို တ႐ုတ္ေတြက ေဆာက္ေပးတယ္လို႔ ကြ်န္မတို႔ရဲ႕ ဧည့္လမ္းၫႊန္က
ေျပာပါတယ္။ မႏၱေလးဆိုတာ အခ်က္အခ်ာေနရာမို႔ ဒီမွာ ေလဆိပ္လာေဆာက္ ေပးတာ
သိပ္အေျမာ္အျမင္ႀကီးတဲ့ စိတ္ကူးေပါ့။ ကြ်န္မတို႔နဲ႕သိတဲ့
လား႐ိႈးသူေလးတစ္ေယာက္က လြန္ခဲ့တဲ့ ၁ဝႏွစ္က ေျပာခဲ့ဖူးတာ ကို သတိရ မိပါတယ္။
“လား႐ိႈးမွာ တ႐ုတ္စကား မတတ္ရင္ ေနလို႔ မျဖစ္ဘူး။ ဒီမွာက တ႐ုတ္ေတြခ်ည္း
ႀကီးစိုးေနတာ”လို႕ ေပါ့။
အမရပူရ
ကြ်န္မတို႔က မႏၱေလးကိုေရာက္ေပမယ့္
အမရပူရကို အရင္သြားလည္ ၾကပါတယ္။ အမရပူရဟာ ၁၇ ရာစု အင္းဝေခတ္
ရဲ႕ၿမိဳ႕ေတာ္ပါ။ ေရွးေခတ္ က အၾကြင္းအက်န္ရယ္ လို႔ ဟုတ္တိ ပတ္တိ
မရွိေတာ့ေပမယ့္ မဟာဂႏၶာ႐ံု နဲ႕ ဦးပိန္တံတား ကေတာ့ အထင္ကရ က်န္ပါတယ္။
ဒီၿမိဳ႕က ခ်ည္ထည္ လုပ္ငန္းလည္း အေတာ္ႀကီး နာမည္ လည္း ႀကီးတာကိုး။
ဦးပိန္တံတားကေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ ၁၆ဝ က
ေဆာက္ခဲ့တဲ့ တံတားအိုႀကီးပါ။ ၿမိဳ႕ေတာ္ကို အမရပူရကေန မႏၱေလးကို ေရႊ႕တဲ့အခါ
ၿမိဳ႕ခံႀကီး ဦးပိန္က ေတာင္သမန္အင္းကို ျဖတ္ကာ ၁.၂ကီလိုမီတာ ရွည္လ်ားတဲ့
ဒီတံတားႀကီးကို ကြ်န္းတိုင္ေပါင္း ၁ဝ၈ဝ တိုင္နဲ႕ တည္ေဆာက္ခဲ့ ပါတယ္။ တံတား
ပတ္ဝန္းက်င္က ႐ႈေမွ်ာ္ခင္း ေတြက လြမ္းေမာစရာ လွလြန္းတာမို႔ ကြ်န္မတို႔လည္း
အေငးသားပါပဲ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ တံတား ေအာက္က အင္းထဲမွာ ေရခန္းၿပီး
ကြ်ဲေက်ာင္းေနတဲ့ မိသားစုထဲက အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္ရဲ႕ သီခ်င္းညည္းသံကို
သာယာနာေပ်ာ္ ဖြယ္ရာ ၾကားလိုက္ရပါတယ္။ ဒီ႐ႈခင္းကေတာ့ တစ္ကမၱာလံုးက သေဘာက်တဲ့
႐ႈ ခင္းပါေလ။
ကြ်န္မတို႔ ခ်ည္ထည္ ဆိုင္ေတြဘက္ ေလ့လာဖို႔
ခရီးဆက္ခဲ့ၾက ျပန္ပါတယ္။ ကြ်န္မတို႔ က်ိဳတိုမွာ ရွိတဲ့ နီရွီဂ်င္း ပိတ္စ
ထုတ္လုပ္ေရးကို ေလ့လာ သလိုမ်ိဳး ျဖစ္မလားလို႔ ေမွ်ာ္လင့္မိေပမယ့္
တဲေလးထဲမွာ ရွိေနတာက သစ္သား ရက္ကန္းစင္ေလး ႏွစ္စင္ပါပဲ။ အမ်ိဳးသားတစ္ဦးက
အေပၚပိုင္း ဗလာက်င္းၿပီး ရက္ကန္းခတ္ ေနတာကို ေတြ႕လိုက္ ရပါတယ္။
အမ်ိဳးသမီးေလး ႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ သူတို႔စိတ္ထဲ မွတ္ထားတဲ့အတိုင္း အဆင္ေတြ
ေပၚလာေအာင္ လြန္းေတြကို ဘယ္ညာ စည္းခ်က္ညီ ရက္ေဖာက္ေနေလရဲ႕။ သူတို႕ ၾကည့္ရတာ
ကြ်မ္းက်င္လြန္းလွပါတယ္။
တဲရဲ႕ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္မွာေတာ့ အထည္ေတြ
ေရာင္းတဲ့ အုတ္တိုက္ ဆိုင္ေလးတစ္ဆိုင္ ရွိေနပါတယ္။ ႏိုင္ငံျခား သူေတြက
ထမိန္ တစ္ကြင္းၿပီး တစ္ကြင္း ျဖန္႔ၾကည့္ ပတ္ၾကည့္ၿပီး ျပန္ခ်ထားတာေတြနဲ႕
မွန္ဘီ႐ိုေလးက ႐ႈပ္ပြေန ေလရဲ႕။ ဆိုင္အတြင္းဘက္က ဘီ႐ိုထဲမွာေတာ့
ပိုးထည္တခ်ိဳ႕ကို ေတြ႕ရၿပီး အဲဒီမွန္ဘီ႐ိုေရွ႕မွာေတာ့ အခ်ိန္ကို
ဘယ္လိုျဖဳန္းရမွန္း မေတြးတတ္သလို ရွိေနတဲ့ အမ်ိဳးသား အုပ္စုကို ေတြ႕ရပါတယ္။
ဒီမွာ အထည္ေတြကို ဂ႐ုတစိုက္ ရွိပံုဟာ
ေညာင္ဦးေဈးထဲက အထည္ ဆိုင္ေတြရဲ႕ သူတို႕ေရာင္းကုန္ကို ဂ႐ု စိုက္ပံု ထက္
အမ်ားႀကီး သာတာကို သတိထားမိ ပါတယ္။ ေညာင္ဦးေဈး ထဲက အထည္ေတြက သိပ္အရည္ အေသြး
မေကာင္းလွ တာကိုလည္း သတိထားမိပါတယ္။ ေဈးေတြကလည္း ကြာတာကိုး။ ဒီအမရပူရမွာ
ေဈးက ပိုမ်ားတယ္ေလ။ ကြ်န္မရဲ႕ ခင္ပြန္းကေတာ့ ေဈးဝယ္တာကို စိတ္တိုတတ္သူမို႔
“ခင္ဗ်ား ေဒၚလာ ၇ဝ ဖိုး ဝယ္မွာ ကို အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္ ၾကာၾကာ သံုးေနမွာလဲ”
လို႔ ေျပာေလရဲ႕။ ဒါေပမယ့္ သူကလည္း ႐ုရွားက အရည္အေသြးနိမ့္ ပစၥည္းေတြကို
ဝယ္တာပဲေလ။ အဲဒီလို ေျပာရင္ေတာ့ ႏိုင္ငံ ထဲကို ေငြေတြ ေရာက္သြားတာ
ေကာင္းတယ္လို႔ ဆင္ေျခေျပာေျပာဦးမွာ။ ဒီေတာ့ ကြ်န္မကလည္း ကြ်န္မတို႔ရဲ႕
ေငြေတြဟာ စုရဲ႕ႏိုင္ငံထဲက လူေတြ ရသြားမွာမို႔ ေဈး ဝယ္ေနတာေပါ့လို႔
ျပန္ေခ်ရတာပ။ တကယ္ေတာ့ ေညာင္ဦး ေဈးကေန ဝယ္လာခဲ့တဲ့ အထည္ ေတြက အရည္အေသြး
ညံ့တာေၾကာင့္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ လက္ေဆာင္ မေပးႏိုင္ ျဖစ္ရပါတယ္။
ေဈးေရာင္းတဲ့အမ်ိဳး သမီးက အေျပာေကာင္းသူမို႔ ဘယ္သူ႔ကိုမွ မေပးျဖစ္ဘဲ
က်န္ေနတဲ့ အထည္ေတြ ျမင္တိုင္း အေျပာေကာင္းတဲ့ ဆိုင္ရွင္ အမ်ိဳးသမီးကို
သတိရေနမိပါေတာ့တယ္။
မႏၱေလး
ကြ်န္မတို႔ မႏၱေလးကို ကားနဲ႕
ျပန္လာခဲ့ၾကပါတယ္။ ကြ်န္မတို႕ ေန႔ လည္စာ စားတဲ့ေနရာကေန ျမင္ေနရတာ ကေတာ့
မႏၱေလးက ပုဂၢလိက ေဆး႐ံုတစ္႐ံုပါပဲ။ အဲဒီမွာ အလုပ္လုပ္တဲ့ ဆရာဝန္ေတြရဲ႕
ဘြဲ႕ေတြကိုလည္း ဆိုင္းဘုတ္ မွာ ေရးထားပါတယ္။ ေဆး႐ံုေရွ႕မွာ လူလည္း မေတြ႕ရဘဲ
သန္႔ရွင္းေနတာမို႔ လူခ်မ္းသာေတြ တက္တဲ့ ေဆး႐ံု လို႔ပဲ ထင္မိပါတယ္။
ကြ်န္မ ေတြ႕ဖူးတဲ့ ရန္ကုန္
ျပည္သူ႕ေဆး႐ံုႀကီးနဲ႕ အျခားနားႀကီး ျခားနားေနတာကို ေတြ႕ရတာေပါ့။ ရန္ကုန္
ျပည္သူ႕ေဆး႐ံုႀကီးရဲ႕ ဝင္ေပါက္ မွာဆိုရင္ လမ္းေဘး ေဈးသည္ေတြကလည္း
ျပည့္လို႔။ ပန္းသည္ေတြ၊ အ စားအေသာက္ ေရာင္းသူေတြ၊ အသံုး အေဆာင္
ေရာင္းသူေတြသာမက ဧည့္သည္ေတြနဲ႕ပါ အၿမဲစည္ကားေန တာကို ေတြ႕ရတာမို႔ အဲဒါမွ
ရွင္သန္ေနတဲ့ ကမၻာတစ္ခုလို ထင္မိပါတယ္။
ကြ်န္မတို႔ ရန္ကုန္ျပည္သူ႔ေဆး႐ံုႀကီးထဲကို
ဝင္သြားခဲ့ဖူးတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳကိုလည္း သတိရမိပါတယ္။ ကြ်န္မ တို႔က ဂိတ္က
အေပါက္ေစာင့္ကို ေငြေပးၿပီး ေဆး႐ံု အေပၚထပ္ထိ တက္သြားတာပါ။ ေဆး႐ံု
အေဆာင္ေတြဟာ ေဟာင္းေပမယ့္ သန္႕ရွင္းၿပီး တစ္ဦးခ်င္းသီးျခားေနဖို႔ေတာ့ အ
ေျခအေန မေပးပါဘူး။ အေဆာင္အ က်ယ္ႀကီးမွာ ကုတင္အျမင့္ႀကီးေတြ နဲ႕
ခင္းက်င္းထားၿပီး ဧည့္သည္ေတြ ကလည္း လူနာေတြကို စကားေတြ ေျပာလို႔။
ကြ်န္မက စုရဲ႕ ေမေမ သူနာျပဳ
လုပ္ေနခ်ိန္မွာ ငွက္ဖ်ားေၾကာင့္ ေဆး႐ံုေရာက္လာတဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရဲ႕
ျမင္ျမင္ခ်င္း အခ်စ္ဆိုတာကို သတိရေနမိခဲ့ပါတယ္။ ကြ်န္မ လည္း အေတြးေတြနဲ႔
ေလွ်ာက္သြားေနလိုက္တာ အေဆာင္ကေန အခန္းေလးေတြဘက္ ေရာက္သြားေတာ့တာပါပဲ။
အဲဒီမွာ ႐ုတ္တရက္ဆိုသလို လူတစ္ေယာက္ က ကြ်န္မကို အသားလြတ္ ႀကီး
ေအာ္ေတာ့တာပါပဲ။ သူ ေအာ္ေနတဲ့ စကားေတြက ဘာမွလည္း အဓိပၸါယ္ မရွိသလိုပါ။
ကြ်န္မကို ဇြတ္ဆြဲၿပီး ေအာက္ထပ္ဆင္းမဲ့ ဓာတ္ေလွကားထဲ ျပန္ပို႔လိုက္ပါတယ္။
အျပင္ကို ျပန္မေရာက္ခင္မွာေတာ့ ေဆး႐ံု အေနအထားကို ေလ့လာဖို႔ အခ်ိန္ေလး ေတာ့
ရလိုက္ပါရဲ႕။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ အသက္ဝင္ေနတဲ့ အဲဒီေဆး႐ံုဟာ ဆူညံလို႔ပါပဲ။
အခု ကြ်န္မ ျမင္ေနရတဲ့ မႏၱေလးက ပုဂၢလိက ေဆး႐ံုကေတာ့ တိတ္ဆိတ္ေနလိုက္တာ။
လူေတြက စရိတ္ႀကီးမွာ ေၾကာက္ၿပီး အေပါက္ နားေတာင္ မသီၾကေလေရာ့လားပဲ။
ဆက္ေတြးမိတာကေတာ့ ျမန္မာျပည္ ကလူေတြဟာ တိတ္ဆိတ္မႈကို ေဆး႐ံုမွာ ေငြေပးၿပီး
လာရွာေနေလ မလား လို႔ေပါ့။
မႏၱေလးမွာ တည္းရတဲ့ ဟိုတယ္ကေတာ့
တကယ္ေက်နပ္စရာ ေကာင္းပါတယ္။ ကြ်န္မတို႔အခန္း ျပဴတင္းေပါက္ က ၾကည့္ရင္
နန္းေတာ္နဲ႕ မႏၱေလးေတာင္ကို လွမ္းျမင္ ေနရတယ္ေလ။ ၁၈၈၅ ခုႏွစ္ သီေပါ မင္း
ပါေတာ္မူခဲ့တဲ့ နန္းေတာ္ဂိတ္ ကို ကြ်န္မက မသိေတာ့ မမွန္းတတ္ ဘူး
ျဖစ္ေနပါတယ္။ ကြ်န္မ ဖတ္ခဲ့ ဖူးတဲ့ စာအုပ္တစ္အုပ္ ကိုလည္း သတိရမိပါတယ္။
႐ုရွားစာေရးဆရာ ပါစတာညက္ လိုေတာ္တဲ့ အမီတာဗ္ ဂို႕ရွ္ေရးတဲ့ “မွန္နန္းေတာ္”
ဆိုတဲ့ စာအုပ္ပါ။ ဒီစာအုပ္ကို ပထမဆံုး အႀကိမ္ ဖတ္ရေတာ့ ျမန္မာျပည္ရဲ႕
ေၾကကြဲဖြယ္ ဇာတ္ကို သိခဲ့ရပါတယ္။ ဒီ့ထက္ပိုၿပီးလည္း သိခ်င္လာပါတယ္။
မသီတာ-စမ္းေခ်ာင္း
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အတြက္ စာတစ္ေစာင္ (၄၂)
အမွန္ေတာ့ “မွန္နန္းေတာ္” စာအုပ္ဟာ
အလက္ဇႏၵားအေနနဲ႕ ႀကီးႀကီး မသန္းဧကို လက္ေဆာင္အျဖစ္ ေပးခဲ့တဲ့ စာအုပ္ပါ။
ႀကီးႀကီးမသန္းဧရဲ႕ တယ္လီဖုန္းထဲက အသံဟာ စိတ္အားငယ္ေနတယ္လို႔ ထင္ၿပီး သူ
ရွိတဲ့ ၾသစႀတီးယားကို သြားခဲ့တုန္းက ကၽြန္မေရာက္ၿပီး သံုးရက္ေလာက္ ၾကာေတာ့
အလက္ဇႏၵားလည္း ခ်ီကာဂို ကေန ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ အလက္ဇႏၵားက စုလိုပဲ ငယ္ကတည္းက
စာအုပ္ဖတ္တာကို ဝါသနာ ပါတာကိုး။ ကၽြန္မလည္း သူ႕ရဲ႕လက္ေဆာင္ ကို
သေဘာအက်ႀကီး က်ခဲ့သလို စာအုပ္အဖံုးေပၚက ဦးပိန္တံတား႐ႈခင္း ကိုလည္း
မွတ္မိေနပါတယ္။
ဂ်ပန္မွာ ရွိတဲ့ နာရာနဲ႔ က်ဳိတိုက
လူေတြကေတာ့ မႏၲေလးၿမိဳ႕တည္ပံု ဟာ သူတို႔ၿမိဳ႕ေတြနဲ႔ ဆင္တူတာမို႔ မႏၲေလး ကို
ေရာက္ရင္ လြယ္လြယ္နဲ႔ သေဘာေပါက္ႏိုင္မယ့္ပံုပါ။ နန္းေတာ္ကို ၃ ကီလိုမီတာ
အရွည္ရွိတဲ့ က်ဳံးၿမိဳ႕႐ိုးနဲ႕ ပတ္လည္ဝိုင္းထားပါ တယ္။ ၿမိဳ႕ထဲက
လမ္းေတြကလည္း စတုရန္းကြက္ထဲမွာ စနစ္တက်ေဖာက္ ထားတာေတြပါ။ အေရွ႕တံတားကို
ျဖတ္ေက်ာ္ၿပီး နန္းေတာ္ထဲဝင္ေတာ့ အေျမာက္ႀကီးေတြကို အရင္ေတြ႕ရ ေလရဲ႕။
နန္းေတာ္ကို သဃၤန္းေရာင္ သုတ္ထားၿပီး ထုမရွိတဲ့ ပစၥည္းေတြနဲ႕
ေဆာက္ထားပံုေတြ႕ရေတာ့ အေပါစား ဆန္သလိုျမင္မိ ပါတယ္။ ေနရာတကာ မွာ
နန္းေတာ္အစစ္ပံုမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစား လုပ္ထားပံု ေတြ႕ရေပမယ့္
မတူႏိုင္ဘူး ဆိုတာ ေတြးမိပါတယ္။
၁၈၅၇ ခုႏွစ္မွာ မင္းတုန္းမင္း က
နန္းေတာ္ကို အမရပူရကေန မႏၲ ေလးကို ေရြ႕ဖို႔ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။ စာအုပ္ေတြ
အဆိုအရေတာ့ နန္းေတာ္သစ္ရဲ႕ ဗိသုကာလက္ရာဟာ အေတာ့္ကို ေခတ္မီ
ခမ္းနားခဲ့တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ မင္းတုန္းမင္း ကံကုန္ေတာ့ သူ႔အခန္းကို
ေရြ႕ၿပီး နန္းေတာ္ေက်ာင္းရယ္လို႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ျဖစ္လာ ပါသတဲ့။ အတိတ္
နန္းေတာ္ရဲ႕ ေအးခ်မ္းမႈေတြ ကို သစ္သား ပန္းပုထည္ ေတြက
ကိုယ္စားျပဳေနသလိုေတာ့ ကၽြန္မ ခံစားမိခဲ့ပါတယ္။
အဂၤလန္က မႏၲေလးကို သိမ္း
ပိုက္လိုက္ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ နန္းေတာ္ဟာ အဂၤလိပ္စစ္တပ္ရဲ႕ ဌာနခ်ဳပ္
ျဖစ္သြားပါေတာ့တယ္။ ကၽြန္မတို႔ ေရာက္တဲ့အခ်ိန္ မွာေတာ့ ျမန္မာ့ တပ္မေတာ္က
နန္းေတာ္မွာ ေနရာယူ ထားၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ နန္းေတာ္ရဲ႕ အေငြ႕အသက္ေလးေတြကို
ခံစားဖို႔ ကိစၥမွာ အခိုင္အမာေဆာက္တားတဲ့ ဘားတိုက္ ေတြကို ျမင္ရေတာ့
အဆင္မေျပ သလိုပါပဲ။ ၾကည့္ရ ဆိုးလိုက္ေလ လို႔ ခံစားလိုက္ရပါတယ္။
ကၽြန္မက “ဒီနန္းေတာ္ကို ဘယ္သူက
ဖ်က္ဆီးခဲ့တာလဲ”လို႕ ဆိုေတာ့ ကၽြန္မတို႔ရဲ႕ ဧည့္လမ္းၫႊန္က “ဂ်ပန္
တပ္ေတြ”လို႔ေျဖေလရဲ႕။ ကၽြန္မလည္း “ဘာ”လို႔သာ တစ္လံုးတည္း ေအာ္လိုက္မိပါတယ္။
“ဒါဆို ဒီနန္းေတာ္ ျပန္ျပဳျပင္ တည္ေဆာက္ေရးကို ဂ်ပန္ အစိုးရက
လုပ္ေပးသင့္တာေပါ့”လို႔ တစ္ဆက္တည္း ဆက္ေျပာျဖစ္ပါ တယ္။ တကယ္ေတာ့ ကမၻာ့အေမြ
အႏွစ္ ဗိသုကာလက္ရာ တစ္ခုကို တျခားႏိုင္ငံက စစ္တပ္ဟာ အတံု႔အဆိုင္း မရွိ
ဖ်က္ရက္တာပါလား။ ဒါဟာ စစ္ေၾကာင့္ ပ်က္ရတာ မဟုတ္ဘဲ စစ္တပ္ေၾကာင့္
ပ်က္ရတာလို႔ သေဘာပိုက္ မိပါတယ္။ တကယ္လို႔ ဒီလိုလုပ္တာဟာ အဂၤလိပ္စစ္တပ္က
ဆိုရင္ ဒီေလာက္ ေဒါသထြက္မိမွာ မဟုတ္ဘူး ထင္ပါတယ္။ သူမ်ားရဲ႕
နန္းေတာ္ကိုလည္း ဖ်က္ဆီးေသး၊ သူတို႔ ဂ်ပန္စစ္ျပန္ေတြကလည္း ျမန္မာ ျပည္ကို
လြမ္းတယ္ ေျပာေသးဆိုတာ ကၽြန္မ ဘယ္လိုမ်ား နားလည္ေပးရ ပါ့မလဲ။
ဒီလို သိလိုက္ရၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့
ကၽြန္မဟာ မႏၲေလးၿမိဳ႕ထဲ လည္ဖို႔ေတာင္ စိတ္မပါေတာ့သလို ျဖစ္မိပါတယ္။
မႏၲေလးေတာင္ေပၚ ေတာ့ တက္ၿပီး စႏၵမုခိ ဘီလူး႐ုပ္ကို ေတာ့ ၾကည့္ျဖစ္ပါေသးရဲ႕။
ညေနေစာင္း မွာေတာ့ ခ်ည္ထည္ လုပ္ငန္း တစ္ခုကို သြားေလ့လာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီကပိုးထည္ေတြကေတာ့ လူထုေဒၚ အမာ ေရးခဲ့သလိုပါပဲ အရည္အေသြး အေတာ့္ကို
ေကာင္းပါတယ္။ ေဒၚအမာက ပိုးထည္ဆိုရင္ မႏၲေလးအေရွ႕ ျပင္က ပိုးထည္က
အေကာင္းဆံုး လို႕ ေရးခဲ့တာကိုး။ ကၽြန္မတို႕က ကမန္းကတန္း လည္တာဆိုေတာ့
မႏၲေလး ဟာ တ႐ုတ္ၿမိဳ႕ျဖစ္ေနၿပီဆိုတာ ဟုတ္ မဟုတ္ မေလ့လာႏိုင္ခဲ့တာကိုေတာ့
စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိပါတယ္။
ပဲခူးက ေလ်ာင္းေတာ္မူဘုရား
ပုဂံနဲ႔ မႏၲေလးက ျပန္ေတာ့ ကၽြန္မတို႔လည္း
ႏြမ္းေနပါၿပီ။ ေနာက္ေန႔မနက္ ဧည့္လမ္းၫႊန္က လာေခၚေတာ့ ကၽြန္မတို႔လည္း
ပင္ပန္းေပမဲ့ လိုက္လာျဖစ္ပါတယ္။ ကားက မဂၤလာဒံုေလဆိပ္ ကိုေတာင္ ေက်ာ္ၿပီး
ေမာင္းေနေလေတာ့ ကၽြန္မခင္ပြန္းက စိတ္နည္းနည္း တိုသလို ျဖစ္ေနလို႕ ကၽြန္မကပဲ
သူတို႔ေခၚရာေနာက္သာ လိုက္ရ ေအာင္ပါ လို႔ ႏွစ္သိမ့္ရပါတယ္။
ပဲခူးက ရန္ကုန္ရဲ႕ ေျမာက္ဘက္ ကီလို ၇ဝ
အကြာေလာက္မွာ ရွိပါ တယ္။ ကားလမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ ပထမ ေတာ့
အမ်ားသံုးအိမ္သာလို႔ ထင္ခဲ့မိၿပီး ေနာက္မွ ဓာတ္ဆီဆိုင္လို႔ သိလိုက္ရတဲ့
ဆိုင္ေတြေတာ္ေတာ္မ်ား မ်ား သတိထားလိုက္မိပါတယ္။ အဲ ဒီအခ်ိန္က ဓာတ္ဆီကို
ကိုတာနဲ႕ပဲ ေရာင္းခ်ေပးတာပါ။ ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္မို႕ အဲဒီ အခ်ိန္မွာ ဓာတ္ဆီက
ဆိုင္ေစ်း ၁၅ဝဝ က်ပ္ေလာက္ျဖစ္ကာ ေမွာင္ ခိုေစ်းကေတာ့ ၄၅ဝဝ က်ပ္ေလာက္
ျဖစ္ပါတယ္။ ဓာတ္ဆီစာအုပ္နဲ႕ ျပၿပီး ဝယ္ေနၾကတာကို ၾကည့္ရေတာ့ ကၽြန္မလည္း
စိတ္ထဲ အဆင္မေျပ ျဖစ္ရျပန္ပါတယ္။ ဆီစာအုပ္ ေမ့ ေနရင္
ဝယ္ခြင့္မရျဖစ္ရတယ္လို႕ ကား သမားက ရွင္းျပပါတယ္။ ဆီစာအုပ္ ဆိုတာကလည္း
လက္ေပါင္းစံုကိုင္ ထားေတာ့ မည္းသည္းညစ္ပတ္ေန တာပါပဲ။ ဒါ့အျပင္ သဘာဝဓာတ္ေငြ႕
နဲ႕ ေရနံေတြ ထြက္သေလာက္ လူထု က အခုလို ဓာတ္ဆီ ဝယ္တာေတာင္ အဆင္မေျပဘဲ
ျဖစ္ေနတာေတြကို ျမင္ ရေတာ့ စိတ္ပ်က္မိပါတယ္။
ရန္ကုန္မွာ ေမာင္းေနတဲ့ကား အမ်ားစု ကလည္း
ဂ်ပန္က သံုးၿပီး သားကားေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ကားေတြမွာ ဂ်ပန္စာေတြ ေတြ႕ရတာက
ေတာ့ ဂ်ပန္တိုးရစ္ေတြ အတြက္ စိတ္သက္သာရာ ေတာင္ရေသးလို႔ ဆိုရမွာပါပဲ။
ကၽြန္မတို႔ ကားဒ႐ိုင္ဘာက ေျပာ တာကေတာ့ ဂ်ပန္ကားေတြရဲ႕ ေစ်း က အစိုရရဲ႕
အခြန္တိုးေကာက္မႈအပါ အဝင္ စည္းမ်ဥ္း စည္းကမ္းေတြ ေၾကာင့္ပါ ႏွစ္ဆေလာက္
တက္လာတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဌာနဆိုင္ရာ တံဆိပ္နဲ႕ကားေတြ အားလံုး
လိုလိုကေတာ့ ဂ်ပန္ကားေတြ မဟုတ္ ၾကပါဘူး။
ပဲခူးကေတာ့ ၁၃ ရာစုကေန ၁၆ ရာစုအတြင္း
ျမန္မာ့ထီးနန္းစိုက္ ရာၿမိဳ႕ေတာ္ ျဖစ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ ပဲခူး လို႔ ဆိုလိုက္ ရင္
ေရႊေမာ္ေဓာ နဲ႕ ေရႊသာေလ်ာင္း ေစတီေတြက ေက်ာ္ၾကားၿပီးသားေပါ့။ ပဲခူးကေန
နန္းေတာ္ ေရြ႕သြားၿပီး ေနာက္ မွာေတာ့ ေရႊသာေလ်ာင္း ကိုလည္း လူေတြ ေမ့ေလ်ာ့
သြားပါေတာ့တယ္။ ၁၉ ရာစုက်မွ အဂၤလိပ္ လက္ထက္မွာ အိႏၵိယပညာ ရွင္တစ္ေယာက္က
မီးရထားလမ္း ေဖာက္ဖို႔ လိုက္ၾကည့္ရာက ေရႊသာေလ်ာင္းကို ေတာထဲမွာ သြားေတြ႕ပါ
သတဲ့။ ေရႊသာေလ်ာင္း ႐ုပ္ပြားေတာ္ရဲ႕ ဉာဏ္ေတာ္က ၅၄.၈၈မီတာေတာင္ ျမင့္ ပါတယ္။
စစ္ဒဏ္ကို မခံခဲ့ရတာမို႔ ႐ုပ္ပြားေတာ္ရဲ႕ ေျခေတာ္မွာ ရွိေနတဲ့ မွန္စီေရႊခ်
အေျပာက္အမႊမ္းေတြေတာင္ မပ်က္စီးဘဲ က်န္ေန တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီေနာက္
မွာေတာ့ ဆယ္စုႏွစ္ ၁ဝ စုစာလံုးလံုး ေလ်ာင္းေတာ္မူ ေနရတဲ့ ေရႊသာေလ်ာင္း
ကိုယ္ေတာ္လည္း ဘုရားဖူးေတြ တဖြဲ ဖြဲနဲ႕ မနားရေတာ့ေပဘူး။
မိသားစုေတြတစ္စုၿပီးတစ္စုက
႐ုပ္ပြားေတာ္ကို ေနာက္ခံထားၿပီး ဓာတ္ပံု႐ိုက္ေနၾကပါတယ္။ ဘုရား ရဲ႕ ညာဘက္
ကြင္းျပင္ ထဲမွာလည္း ေနာက္ထပ္ေလ်ာင္းေတာ္မူ တစ္ဆူကို ေတြ႕လိုက္ရပါတယ္။
ဒီ႐ုပ္ပြားေတာ္ က အေဆာင္အေယာင္ မမ်ားေပမယ့္ မ်က္ႏွာေတာ္ လံုးဝန္းၿပီး
သပၸါယ္တာမို႔ အဲဒီ႐ုပ္ပြားေတာ္ကိုပဲ ကၽြန္မတို႕ က ဓာတ္ပံု႐ိုက္ျဖစ္
ခဲ့ေလရဲ႕။ ဧရာဝတီျမစ္ေဘးက ဆည္းဆာခ်ိန္ဓာတ္ပံု ႏွစ္ပံုရယ္၊
ဒီေလ်ာင္းေတာ္မူပံုရယ္က ေတာ့ အခုအခ်ိန္ထိ ကၽြန္မတို႔အိမ္ ဧည့္ခန္းမွာ
ရွိေနပါတယ္။
သိပ္လည္း ပင္ပန္းေနၿပီမို႔ ေရႊေမာ္ေဓာေစတီ
ကိုေတာ့ အေဝးကေနပဲ ဖူးျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္မက ထင္ရွားတဲ့ ေနရာေတြကို
တစ္ခါတည္းနဲ႕ အကုန္ ေလွ်ာက္မလည္ဘူး လို႔လည္း ဆံုးျဖတ္ ထားပါတယ္။ ဒါမွ စိတ္က
လည္စရာ က်န္ေနေလျခင္း ရယ္လို ႔ျဖစ္ကာ ေနာက္တစ္ခါ လာခ်င္မွာေလ။
ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္အတြက္ စာတစ္ေစာင္ (၄၃)
ဒီ ၂ဝဝ၇ ခုႏွစ္ ခရီးမွာေတာ့ စုကို
မေတြ႕ခဲ့ႏိုင္သလို သတင္းစကား လည္း မပါးခဲ့ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အမ်ားစု ဟာ
ဗုဒၶရဲ႕ အဆံုးအမ အတိုင္း အတတ္ႏိုင္ဆံုး အေကာင္း ဆံုး ႏွလံုးသြင္းထားၾကတာကို
ေတြ႕ရတာမို႔ ကၽြန္မတို႔ ေက်နပ္ႏိုင္ခဲ့ ပါတယ္။ တစ္ဖက္မွာေတာ့
ကၽြန္မတို႔ေနာက္ကို တစ္စံုတစ္ေယာက္က လိုက္ၾကည့္ ေနတယ္ လို႔ ခံစားရခ်က္
ကလည္း ရွိေနပါတယ္။
စုေရ ေနာက္ တစ္ေခါက္မွာေတာ့ စိုးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမႈေတြ မရွိဘဲ ရွင့္ကို လာေတြ႕ခ်င္ပါရဲ႕။
ျမန္မာ့မိခင္ (၂ဝ၁ဝ-၂ဝ၁၂) စုသည္ ျမန္မာလူထု၏ မိခင္သဖြယ္ ျဖစ္လာျခင္း
၂ဝ၁ဝ ခုႏွစ္ ႏိုဝင္ဘာ ၁၃ ရက္ မွာေတာ့ စုဟာ
၇ ႏွစ္ခြဲၾကာ ေနအိမ္ အက်ယ္ခ်ဳပ္ကေန လြတ္ေျမာက္လာ ပါတယ္။ စုကို ၾကည့္ရတာ
ေနေကာင္းပံုရၿပီး လွလို႔ ပလို႔ပါပဲ။ ျမန္မာ ႏိုင္ငံမွာ
ေရြးေကာက္ပြဲလုပ္ေတာ့ ကၽြန္မ တို႔က ခ်င္းမိုင္ကို ေရာက္ေန ပါတယ္။
ကၽြန္မခင္ပြန္းက အစည္းအ ေဝးတစ္ခု တက္စရာ ရွိလို႔ပါ။ ကၽြန္မအေနနဲ႕ ကေတာ့
တပ္မေတာ္သား ၂၅% ပါတဲ့ လႊတ္ေတာ္ကို စိတ္မဝင္စားပါဘူး။
ဒီလိုလႊတ္ေတာ္မ်ိဳးမွာ ဒီမိုကေရစီကို ေလ့က်င့္ရမွာ လို႔ ေတြးမိေတာ့
စိတ္မရွည္စရာ ပဲေနာ္။
ကၽြန္မတို႔ ခ်င္းမိုင္ကေန ဘန္ ေကာက္ကို
ေရာက္ေတာ့ ကင္မ့္သတင္းကို ၾကားလိုက္ရပါတယ္။ ဘန္ေကာက္ ပို႕စ္ ရဲ႕
မ်က္ႏွာဖံုးမွာေပါ့။ သူ႕ကို ကၽြန္မတို႔က ၿပီးခဲ့တဲ့ ၾသဂုတ္ မွာမွ
ေအာက္စ္ဖို႔ဒ္မွာ ေတြ႕ခဲ့တာပါ။ အဲဒီတုန္းက သူ႔ၾကည့္ရတာ ေအးေအး
ေဆးေဆးေလးပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အ ခုဓာတ္ပံုထဲမွာ ေတြ႕လိုက္ရတာက ေတာ့ ဆံပင္ေတြ
ဘာေတြ ျဖတ္ထား ညႇပ္ထားတာမို႔ စိတ္က တစ္ခုခုကို ပိုင္းျဖတ္ထားသလိုပါ။
သတင္းထဲမွာ ေရးထား တာကေတာ့ သူက ျမန္မာျပည္ထဲ ဝင္ခြင့္ဗီဇာ ရဖို႔ ေဟာ္တယ္
တစ္ခုမွာ ေစာင့္ေနပါတယ္တဲ့။ သူ တည္းေနတဲ့ ဟုိတယ္ကို ကၽြန္မတို႔
သိခ်င္လာပါတယ္။ ဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္မ တို႔ႏွစ္ေယာက္သား ဘန္ေကာက္ပို႕စ္ သတင္းစာ
ရွိရာ အေဆာက္အဦဆီ အေရာက္ သြားျဖစ္ခဲ့ပါေတာ့တယ္။
ေရြးေကာက္ပြဲေန႔မွာေတာ့ ကရင္အဖြဲ႕
တစ္ခုျဖစ္တဲ့ ဒီေကဘီေအက ျမန္မာတပ္ေတြနဲ႔ ျမဝတီမွာ တိုက္ပြဲ ျဖစ္ခဲ့ ပါတယ္။
နယ္စပ္မွာ ေနတဲ့ ကရင္အမ်ားစုလည္း ထိုင္းဘက္ကို ထြက္ေျပးလာခဲ့ရတာေပါ့။
ထိုင္းက သတင္းသမား အမ်ားစုကလည္း နယ္စပ္ကို
ေရာက္လာ ၾကပါတယ္။ ဂ်ပန္သတင္းေထာက္ တစ္ေယာက္ မွေတာ့ မေတြ႕ရပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္
ဂ်ပန္ သတင္းစာေတြမွာ ထိုင္းသတင္းစာေတြေလာက္ ျမန္မာ သတင္းကို မေတြ႕ရပါဘူး။
ကၽြန္မ ျမင္မိတာကေတာ့ ဂ်ပန္
လူငယ္အမ်ားစုကို အဂၤလိပ္စာ သာမက အာရွဘာသာစကားေတြ တတ္ ေအာင္ သင္ၿပီး အာရွမွာ
ဘာျဖစ္ျဖစ္ လႊတ္ၿပီး သတင္း ယူႏိုင္ေအာင္ ေလ့က်င့္
ပ်ဳိးေထာင္သင့္တယ္လို႔ေပါ့။ အာ ရွႏိုင္ငံေတြၾကားမွာ ဂ်ပန္ဟာ အခုလို
ကိစၥမ်ိဳးေတြမွာ ေခတ္ေနာက္က် က်န္ေနတာ မေကာင္းဘူးလို႔လည္း ထင္မိပါတယ္။
ထိုင္းစံေတာ္ခ်ိန္ ညတစ္နာရီမွာပဲ ကၽြန္မက
လန္ဒန္ကို ဖုန္းဆက္ကာ ကင္မ့္အေၾကာင္း စံုစမ္းရပါေတာ့ တယ္။ ေနာက္တစ္ေန႔မနက္
ထိုင္းနန္းေတာ္ကို လည္ပတ္ အၿပီး မွာေတာ့ ကင္မ္ တည္းခိုေနတဲ့ေဟာ္တယ္ကို
သြားခဲ့ ပါတယ္။ အစကေတာ့ ဧည့္ႀကိဳ မိန္းကေလးက ဘာအခ်က္အလက္မွ
ထုတ္မေျပာႏိုင္ဘူးလို႔ ျငင္းပါေတာ့ တယ္။ ဒါေပမယ့္ ကၽြန္မလည္း စုနဲ႕ကၽြန္မ
ဘယ္လို ပတ္သက္ေနတယ္ ဆိုတာကို ေျပာျပလိုက္ေတာ့မွ ခဏေစာင့္ပါ တဲ့။
ေနာက္ဆံုးေတာ့ ကင္မ့္ အတြက္ ကၽြန္မရဲ႕ စာေလးကို သူလက္ခံထားေပးလိုက္ပါတယ္။
ဟူး ေတာ္ပါေသး ရဲ႕။ မိန္းမသားခ်င္းမို႔ ဒီေလာက္ အဆင္ေျပတာ ထင္ပါရဲ႕။
ကၽြန္မတို႔ သိလိုက္ရတာက ကင္မ္ဟာ ျပင္သစ္က
႐ုပ္ရွင္အဖြဲ႕တစ္ ဖြဲ႕နဲ႕အတူ ရွိေနတယ္ဆိုတာပါ။ သူ႔ အတြက္ စိတ္ေအး
သြားတာမို႔ ကၽြန္မ တို႔လည္း ဂ်ပန္ကို ျပန္လာ ခဲ့ပါတယ္။
ေနာက္ႏွစ္ရက္ေလာက္ၾကာေတာ့ ကၽြန္မတို႔ ရွိရာ ဂ်ပန္ကို ကင္မ္က
ဖုန္းဆက္လာပါေတာ့တယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ကၽြန္မက စုနဲ႕ကင္မ့္ရဲ႕ ပံုေတြကို
အင္တာနက္ မွာ ေတြ႕ၿပီးေနပါၿပီ။ စုဟာ သူ႕ကိုယ္သူ မထိန္းႏိုင္ေလာက္ ေအာင္
ေပ်ာ္ရႊင္ေနပံုပါ။ ကင္မ္က လည္း ေမးတေမာ့ေမာ့နဲ႕ ဂုဏ္ယူ ေပ်ာ္ရႊင္ေန သလို
မ်က္ႏွာေပး ကိုက ေက်နပ္ေနပံုေပါ့။ သူက ငယ္ငယ္က တည္းက
သူ႔စိတ္ခံစားခ်က္ေတြကို သိပ္ႀကီး ထုတ္မျပတတ္ သူေလ။
စုကေတာ့ ၇ ႏွစ္ခြဲသာ ၾကာေရာ ဘာမွ
မေျပာင္းလဲသလို လူထုရဲ႕ အေမးေတြကို ခ်က္ခ်င္းတံုျပန္ေနဆဲပါ ပဲ။
သူ႔အၿပံဳးနဲ႕ ေလသံေတြက အရင္ ထက္ပိုၿပီးေပ်ာ့ေပ်ာင္း လာတယ္လို႔ ေတာ့
ျမင္မိပါတယ္။ သူဟာ ဒီႏွစ္မ်ား အတြင္းမွာ ပိုၿပီးေပ်ာ့ေပ်ာင္း
က်စ္လ်စ္လာသလို လူထုနဲ႕ ဆက္ဆံရာမွာ ႏိုင္ငံေရးသမား ပိုပီသလာတယ္လို႔ လည္း
ကၽြန္မ ခံစားလိုက္ရပါတယ္။
စု လြတ္ေျမာက္ၿပီးေနာက္မွာ ေတာ့ စုရဲ႕
လႈပ္ရွားမႈေတြရယ္၊ ကင္မ္ နဲ႕ လႈပ္ရွားတာေတြရယ္ကို ဗီဒီယိုအ ျဖစ္ ေတြ႕လာ
ၾကရပါတယ္။ အဲဒီဟာ ေတြထဲမွာ ကၽြန္မအတြက္ စိတ္မွာ အခံစားရဆံုးကေတာ့
ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေစ်းကို သားအမိ ႏွစ္ေယာက္ သြားလည္တဲ့ ဗီဒီယိုပါ။ ကင္မ့္ကိုသာ
ျမန္မာျပည္ မွာ ၾကာၾကာေနခြင့္ေပးရင္ ကင္မ္ဟာ စုရဲ႕ ေဘာ္ဒီဂတ္ အလုပ္ကို
လုပ္ႏိုင္မွာပါ။ ကင္မ္က သူ႔အေမရဲ႕ လက္ကို ခပ္တင္းတင္း ဆုပ္ကိုင္ထားတာဟာ သူ
ငယ္ငယ္က အတိုင္းပါပဲ။ ဆယ္ ႏွစ္ေက်ာ္ ၾကာ ေဝးေနရတဲ့ မိခင္နဲ႕ ေမတၱာအရ
ျပန္လည္ထိေတြ႕ခြင့္ကို လက္လြတ္မခံႏိုင္သလို ဆုပ္ကိုင္ထား လိုက္တာေလ။
ကင္မ္ဟာ သူ႔အေမကို အေနာက္မွာ ထားၿပီး လူအုပ္ၾကားမွာ သူက ေရွ႕ကေန
တိုးေဝွ႔သြားေနလိုက္ တာ သေဘာက်စရာေပါ့။ လူထုထဲက အမ်ဳိးသမီးေတြ ကလည္း
တစ္ဦးၿပီး တစ္ဦး၊ တစ္ေယာက္ၿပီးတစ္ေယာက္ လာႏႈတ္ဆက္လိုက္ၾကတာ စုတို႔ ေရွ႕
တိုးမေလွ်ာက္ႏိုင္ ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ သိပ္မၾကာခင္မွာပဲ စုရဲ႕ ပါးမွာ
ႏႈတ္ခမ္းနီရာ စြန္းလာပါေတာ့ တယ္။ ကင္မ္က လူထုထဲမွာ အရပ္
အရွည္ဆံုးလိုျဖစ္ေနေတာ့ သူ႕ေခါင္း ကို လိုက္ၾကည့္႐ံုနဲ႕ စု ဘယ္နား
ေရာက္ေနတယ္ ဆိုတာ သိႏိုင္ေလရဲ႕။ လူအုပ္ထဲမွာ ၾကံ့ခိုင္ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးက
လူေတြလည္း ပါေနပံု ရပါတယ္။ သူတို႔ အခ်င္းခ်င္း လက္ကိုင္ဖုန္းေတြနဲ႕
သတင္းေပးေန သလိုမ်ဳိးလည္း ေတြ႕ရေလ ရဲ႕။ ဒီအေမနဲ႕ဒီသားကို လူထုက ဒီေလာက္
ခ်စ္ေနမွေတာ့ ကၽြန္မလည္း စိတ္မပူျဖစ္ေတာ့ပါဘူး။
တစ္ေနရာမွာေတာ့ မိခင္တစ္ဦး က သမီးငယ္ေလး
တစ္ေယာက္ကို ေပြ႕ခ်ီထားပါတယ္။ ကေလးေလးရဲ႕ လက္ထဲ မွာေတာ့
“ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ မိခင္ ျဖစ္ သည္”လို႔ အဂၤလိပ္လို
ေရးထားတဲ့ စာတန္းတစ္ခုကို ကိုင္ထားေလရဲ႕။
ေအာ္.. ဒီလိုကိုး။ ကၽြန္မ သိသြားပါၿပီ။
စုက ျမန္မာလူထုရဲ႕ အေမ ျဖစ္ သြာၿပီကိုး။ ၁၉၈၉ ဇူလိုင္ ၂ဝ ကေန ၁၉၉၅ ဇူလိုင္
၁ဝ ရက္အၾကာ ေနအိမ္ အက်ယ္ခ်ဳပ္ အၿပီးမွာ စုဟာ စစ္ အစိုးရကို ဆန္႔က်င္တဲ့
ေခါင္းေဆာင္ တစ္ေယာက္ ျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ ဒီမိုကေရစီရဲ႕ ျပယုဂ္လည္း ျဖစ္ခဲ့တာ
ေပါ့။ ဒါေပမယ့္ သူ႔ရဲ႕ ဒီမိုကေရစီ ဟာ သိပ္ျဒပ္မဲ့ ဆန္ခဲ့ပါတယ္။ လူထု ရဲ႕
ေန႔စဥ္ဘဝနဲ႕ ေဝးကြာေနခဲ့တာေပါ့။ အဲဒီေနာက္ ၂ဝဝ၃ ေမ ၃၁ ကေန ၂ဝ၁ဝ ႏိုဝင္ဘာ
၁၃ ရက္ထိ ၾကာခဲ့ တဲ့ အထိန္းသိမ္းခံဘဝအၿပီးမွာေတာ့ စုဟာ ျမန္မာလူထုရဲ႕
မိခင္အျဖစ္ အ သြင္ေျပာင္းလာခဲ့ပါေတာ့တယ္။ စုဟာ က်စ္လ်စ္တဲ့ သေကၤတတစ္ခုအျဖစ္
ျပန္လည္ေမြးဖြားလာခဲ့တယ္လို႔ ဆိုရ မွာေပါ့။
ကင္မ့္ အေနနဲ႔လည္း မိုက္ကယ့္
ေနာက္ဆံုးအခ်ိန္မွာ စုက ျမန္မာျပည္ကို မထားခဲ့ႏိုင္ရတဲ့အေၾကာင္းရင္းကို
သေဘာေပါက္ေလာက္ၿပီ ထင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ သူ႔အေမဟာ ျမန္မာ လူထုအတြက္
ဘယ္လိုအနက္ အဓိပၸါယ္မ်ိဳး ကို ေဆာင္ေနတယ္ဆို တာကိုပါ သေဘာေပါက္ေလာက္ပါ ၿပီ။
ဆယ္ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာ မေတြ႕ခဲ့ရ ၿပီးတဲ့ေနာက္ မွာေတာ့ ကင္မ္ရဲ႕ သူ႔အေမနဲ႕
ေနရတဲ့ ၂ ပတ္ဟာ အေကာင္းဆံုး အားေဆး ထိုးလိုက္ရသလို ျဖစ္မယ့္ေန႕ရက္ေတြ ပဲ
ျဖစ္ပါေတာ့တယ္။ကၽြန္မကေတာ့ စုအေနနဲ႕ အခုလို ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ေန႔ရက္ ဘယ္ေလာက္
မ်ားမ်ားကို ေပ်ာ္ရႊင္စြာ ဆင္ႏႊဲႏိုင္မွာပါလိမ့္လို႔ ေတြးေနမိပါေတာ့တယ္။
No comments:
Post a Comment